ایتالیا

سفرنامه ایتالیا دکتر علی باغانی

تحصیل در ایتالیا زمانی در ذهنم جرقه خورد که اواخر دوران کارشناسی بودم و با یکی از دوستانم در مورد گرایش و ادامه تحصیل در مقطع ارشد صحبت می¬کردیم و گفت با رزومه تحصیلی خوبی که داری خیلی راحت میتونی برای تحصیل در یکی از دانشگاه¬های خارج از کشور اقدام کنی.
عجیب بود! من، علی باغانی. به شدت فکرم درگیر شد. با توجه به اطلاعات اندکی که در آن زمان داشتم چه خوب می¬شد اگر این فکر و تبدیل به واقعیت می¬کردم...

سفرنامه دکتر علی باغانی، وکیل پایه یک دادگستری، به رم،  ایتالیا

pisa 1024x512

سفرنامه پیزا ایتالیا در زمان تحصیلم در این کشور نوشته شد. جمعه صبح بعد از کلاس دانشگاه با دوستم فِدِریکو (Federico) درباره تعطیلات آخر هفته صحبت می¬کردیم که قرار بگذاریم برای بازدید یکروزه از شهر پیزا (Pisa) که نزدیک به رم هست برویم و قرار را برای صبح روز بعد ساعت 10 در ترمینال تِرمینی گذاشتیم.
ساعت 10 صبح در تِرمینی همو دیدیم و به سمت دستگاه¬های فروش بلیط رفتیم و بلیط رفت و برگشت را تهیه کردیم و سپس از فروشگاه¬های حاضر در ترمینال تنقلات و بروشوری که درباره شهرهای ایتالیا...

سفرنامه دکتر علی باغانی، وکیل پایه یک دادگستری، به پیزا،  ایتالیا

duomo church architecture sunset florence italy FLORENCEITALY1018

سفرنامه فلورانس در ایتالیا را زمانی نوشتم که به تازگی از پیزا بازگذشته بودم. ساعت 2 بعدازظهر روز شنبه، بعد از تمام شدن مقاله¬ام، تصمیم گرفتم به فلورانس بروم و روز یکشنبه خود را در آن شهر زیبا بگذرانم. بروشور، دوربین و اندکی تنقلات را در کوله پشتیم گذاشتم و به سمت تِرمینی حرکت کردم. برای ساعت 5:15 بلیط قطار تهیه کردم و در کنار یک توریست بلژیکی نشستم. بعد از گذشت چند دقیقه، بروشورم را درآوردم تا اطلاعات اولیه از شهر فلورانس را مطالعه نمایم.

سفرنامه فلورانس دکتر علی باغانی، وکیل پایه یک دادگستری

زمان تحصیلم در ایتالیا و نزدیک سال نو میلادی بود و با همکارانم قرار گذاشتیم که به شمال کشور و شهر میلان (Milano) سفر نماییم. با همراه داشتن چمدان کوچکی و بلیط­های قطاری که از قبل تهیه کرده بودیم در قطار برای حرکت کردن نشستیم و مشغول صحبت درباره شهر مقصد شدیم. میلان دومین شهر پرجمعیت ایتالیا و مرکز ناحیه لومباردی در شمال کشور ایتالیاست که حدود 4 میلیون و 280 هزار نفر جمعیت دارد...

سفرنامه میلان دکتر علی باغانی، وکیل پایه یک دادگستری

VENIZ

ونیز (Venezia) جزیره‌ای زیبا در شمال شرق کشور ایتالیا در خلیجی از تالاب وِنِتزیا در نزدیکی دریای آدریاتیک قرار گرفته و به شهر کانال‌ها مشهور است و جمعیتی حدود 663 دارد و در ناحیه وِنِتو است. شهر ونیز هم­سطح دریا و دارای ۱۱۸ جزیره ­است، جزیره‌ها به وسیله کانال‌هایی از هم جدا شده‌و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می‌گیرد و تنها شهری تو دنیا است که در آن هیچ خودرویی وجود ندارد. یکی از مشخصه‌های ونیز، پل‌های زیبایش است که شامل 417 پل می­باشد.

سفرنامه ونیز دکتر علی باغانی، وکیل پایه یک دادگستری

bigstock Cityscape Of Torino turin It 188493697

آخر هفته بازی دربی بین تیم یوونتوس و اِف­ سی تورینو در شهر تورین برگذار می­شد، بازی بهانه خوبی بود تا از شهر تورین هم بازدید نمایم. به علت مسافت طولانی، ترجیح دادم با هواپیما به تورین سفر کنم...

سفرنامه تورین دکتر علی باغانی، وکیل پایه یک دادگستری

قبل از خواندن این سفرنامه، بهتر است سفرنامه ونیزرا نیز مطالعه کنید.

صبح روز بعد مصادف بود با 14 فوریه، روز ولنتاین. شهر عشقی که نزدیک به ونیز بود را برای بازدید انتخاب کردیم. شهر وِرونا در بین ایتالیایی ­ها به شهر عشق معروف است. علت آن واقع شدن خانه­های رومئو و ژولیت، عشاق معروف ایتالیایی، در مرکز شهر ورونا و رخ دادن ماجرای عشق و مرگ آنها در این شهر می­باشد.