سفرنامه هلند

84f06943 313a 4f69 8374 d1d00c3a44c5

سفرنامه هلند، شمارا با زیبایی های فراوان آمستردام آشنا خواهد کرد. آمستردام شهر فوق العاده ای است و حتی اگر علاقه ای به هنر یا تاریخ دیگر کشور ها نداشته باشید، امکان ندارد برایتان خسته کننده به نظر برسد. برای افرادی مانند من که علاقه بسیاری به هنر دارند و همواره در حال کنکاش تحلیل تاریخ سایر کشورها هستند، هلند یک مقصد فراموش نشدنی محسوب میشود.

سفری به هلند مهد لاله های زیبا و هنر توسط دکتر علی باغانی، وکیل پایه یک دادگستری

چرا به هلند رفتم؟

از نظر من بهترین راه برای شناخت هر شهر یا کشوری خواندن سفر نامه های افراد مختلفی است که به آن مکان سفر کرده اند. اواسط سال 2018 بود که یک دعوت نامه از هلند برای شرکت در کنفرانس "تحقق و پیگرد جرائم بین المللی" در آمستردام برایم فرستاده شد و تصمیم گرفتم برای بار چندم به آمستردام فراموش نشدنی سفر کنم.

ویزای توریستی هلند

پیش از این بنا به دلایل کاری و ملاقات با افراد مختلف و یا شرکت در کنفرانس های متفاوت سابقه سفر به کشور های اروپا را داشتم و بارها برایم پیش آمده بود بود که چند روزی را در کشور هلند بگذرانم. اینبار مقصد اصلی من شهر آمستردام هلند بود و برای سومین بار برای ویزای این کشور درخواست دادم. پس از گذشت 14 روز، ویزای 90 روزه صادر شده از هلند، امکان اقامت 30 روزه در خاک این کشور را برای من فراهم کرد. اما سفر من یک سفر 7 روزه به آمستردام بود و به دلیل شرایط کاری ام در ایران نمیتوانستم زمان بیشتری را در آمستردام سپری کنم. علاوه بر آن، باید زودتر برای سفر بعدیم به ایتالیا آماده شدم.

احتمالا یکی از نکاتی که در زمان ورود به هلند متوجه آن میشوید این است که تنها انگلیسی زبان ها به هلند Netherland میگویند و مردم آنجا، کشور خود را به همان نام هلند میشناسند.

دکتر علی باغانی در هلند

هلند را بشناسیم:

کشور هلند با مساحت 41 هزار کیلومتر مربع و با جمعیت 16 میلیون نفری می باشد. نکته جالب درباره کشور هلند این است که حدود 50 درصد زمین های آن در زیر سطح دریا قرار دارند. آمستردام پایتخت هلند میباشد اما مقامات دولتی و ادارات مربوط به پادشاهی هلند در شهر لاهه قرار دارند.در این سفر نامه قصد توصیف مکان های بینظیر آمستردام هلند را دارم. امیدوارم به اندازه من شیفته زیبایی ها، هنر و فرهنگ این کشور شوید.

سفرنامه

ساعت حدود 8 شب بود که به آمستردام رسیدم. پروازم به آمستردام تقریبا 6 ساعت طول کشید. توسط تاکسی های فرودگاه خودم را به هتل رساندم و رستورانی در اطراف هتل پیدا کردم تا شام بخورم. حدود ساعت 11 به هتل برگشتم و استراحت کردم تا فردا برای گشت و گذاری در شهر سرحال باشم. صبح روز بعد صبحانه را در هتل صرف کردم و راهی شهر شدم. 3 روز برای گشت و گذار وقت داشتم. روز پنجم و ششم را باید به ملاقات های کاری اختصاص میدادم و پس از آن هم زمان بیشتری برای ماندن در این کشور نداشتم و باید به ایران برمیگشتم.

آمستردام به دلیل داشتن کانال های متعددی که از قرون گذشته به جا مانده اند معروف است و معمولا گردشگران قایق سواری بر روی این کانال ها را دوست دارند.

کانال بلت (The Canal Belt)

در مرکز آمستردام کانال های متعددی وجود دارند که شهردار آمستردام با هدف آبرسانی به خانه ها این کانال ها را تعبیه کرده است و میلیون ها خانه هنوز از طریق این کانال ها آبرسانی می شوند. گردشگران زیادی وجود دارند که برای قایق سواری به روی این کانال ها به آمستردام می آیند, این کانال ها از مرکز شهر عبور میکنند و به سادگی میشود خانه هایی که هنوز معماری رنسانسی دارند را در اطراف این کانال ها مشاهده کرد. نکته ی جالب توجه ای که در اینجا وجود دارد این است که افرادی از شهروندان خود آمستردام هستند که برروی این قایق ها زندگی میکنند و تمام 24 ساعت روز خود را روی این قایق ها سپری می کنند.
تقریبا تا ساعت 12 ظهر را به همراه دو نفر ازدوستانم به گشتن بر روی  این کانال ها سپری کردیم. آشنایی با توریست هایی که از سایر کشورها در آنجا حضور دارند هم یکی دیگر از مزیت های اینگونه گشت های شهری میباشد.

پس از کمی گشت و گفت و گو با مردم هلند رستورانی در همان اطراف کانال بلت پیدا کردیم که ناهار را آنجا صرف کنیم.

سفرنامه آمستردام علی باغانی

موزه آنه فرانک (Anne Frank Museum)

پس از صرف ناهار حدود ساعت 2 تصمیم گرفتیم که به موزه آنه فرانک که در نزدیکی کانال بلت قرار داشت برویم. این موزه در گذشته منزل شخصی آنه فرانک و خانواده اش بوده که در زمان جنگ جهانی دوم و به دلیل پایبندی آنها به مذهب یهود (یهودی بودن) در آن پنهان می شدند.دلیل معروف شدن این موزه آن است که آنه دختر این خانواده، خاطرات خود را در زمان جنگ در این مکان یادداشت می کرده ولی نهایتا مخفی گاه خانوادگی آنها توسط نیروهای ارتش پیدا شد و از آن خانواده تنها پدر آنه که اتو نام داشت زنده ماند و خاطرات دخترش را در سال 1947 منتشر کرد. خانه آنها در سال 1960 به موزه تبدیل شد و برای بازدید عموم قرار گرفت.

بازدید از این موزه برای من بسیار شگفت انگیز بود زیرا بخشی از فرهنگ و تاریخ کشور هلند را شامل می شد. خانه ای که روزگاری خانواده فرانک در آن مخفی می شدند تا از گزند نیروهای نازی در امان بمانند.

معماری این موزه مربوط به دوران جنگ جهانی دوم بود و تنها بخشی از قسمت ها که نیاز به مرمت داشتند را تعمیر کرده بودند تا این میراث ارزشمند از بین نرود.

سفری به یاد ماندنی به آمستردام دکتر علی باغانی

موزه ون گوگ (Van Gogh Museum)

از خانه آنه فرانک که بیرون آمدیم حوالی ساعت 5 بود که تصمیم گرفتیم به موزه ون گوگ و پس از آن برای صرف شام برویم. به همین منظور با کمک یکی از افرادی که در خانه آنه فرانک با هم آشنا شده بودیم یک تاکسی گرفتیم و به سمت موزه ون گوگ حرکت کردیم. این موزه تقریبا شامل تمامی آثار ون گوگ که پیش از آن همیشه تصاویر آنها را در اینترنت یا اخبار می دیدم می شد و اکنون تمامی آن شکوه و زیبایی در مقابل چشمانم قرار داشت. حس بی نظیری بود. پس از بازدید از این مکان تکرار نشدنی تقریبا ساعت 9 بود که از موزه خارج شدیم و با یک تاکسی دیگر به اطراف کانال بلت بازگشتیم. از آنجایی که رستوران های بسیار خوب زیادی در این منطقه وجود دارند، شام را در یکی از همان رستوران ها خوردیم. پس از آن حوالی ساعت 11 بود که به هتل بازگشتم و پس از اندکی مطالعه بر روی مقاله خود، به دومین روز این سفر پایان دادم.

سفری به آمستردام دکتر علی باغانی

روز بعد ساعت 10 از خواب بیدار شدم و برای صبحانه به رستوران هتل رفتم و پس از آن، یک دوچرخه را برای یک روز اجاره کردم. از مزایای کشور هلند تعدد دوچرخه ها و فرهنگ خوب مردم به جهت استفاده از آنهاست. به همین دلیل آمستردام ترافیک آنچنانی ندارد و اکثر مردم امور روزمره زندگی خود را با استفاده از دوچرخه انجام می دهند. از آنجایی که محل اقامت من تقریبا در نواحی شمالی آمستردام بود، تصمیم گرفتم با دوچرخه به برج آدام تورن بروم.

برج آدام تورن (A’DAM Toren)

این برج در سواحل شمالی آمستردام قرار دارد که شامل تعدادی رستوران مجلل، یک کافه زیر زمینی، مجموعه ای از شرکت های فرهنگی و همچنین بلندترین تاب معلق در اروپا می باشد. پس از تقریبا 1 ساعت دوچرخه سواری به اطراف برج رسیدم و تصمیم گرفتم نفسی تازه کرده و پس از صرف نهار  به سایر قسمت های برج بروم. غذایی که رستوران برای من سرو کرد، بی شک یکی از لذیذ ترین و با کیفیت ترین غذاهایی بود که تا کنون در رستوران های اروپایی امتحان کرده بودم و ارزش هزینه ی نسبتا بالای پرداختی را داشت. پس از صرف نهار، به بازدید از سایر قسمت های برج پرداختم. بازدیدی جذاب و به یاد ماندنی که اگر مسیرتان به آمستردام افتاد حتما آنرا به شما پیشنهاد میکنم !

سفرنامه آمستردام علی باغانی

حوالی ساعت 4 بود که به هتل بازگشتم و دوچرخه را تحویل دادم. برای بار دیگر با دوستان قرار گذاشتیم تا به پارک واندل برویم و شام را در همان حوالی صرف کنیم.

واندل پارک آمستردام (Vandel Park)

از آنجایی که هلند را میتوان کشور "هنرها" نامید، حتی پارک های آمستردام نیز همگی مملوء از آثار گوناگون هنر های بصری یا شنیداری می باشند. واندل پارک علاوه بر طبیعت و طراحی زیبا، دارای یک موزه فیلم است که می توانید فیلم های صامت قدیمی را در آن به تماشا بنشینید. حس نشستن در سینماهای قرن بیستم در کنار افرادی که میتوانید با آنها پس از پایان فیلم به نقد و بررسی آنچه دیده اید بپردازید بسیار حس دلنشینی است. پس از چندین ساعت تفریح در این پارک زیبا، به رستورانی در همان نزدیکی رفتیم و پس از صرف شام از دوستانم جدا شدم.

سفرنامه آمستردام علی باغانی

در آخرین روز گردشگری، پس از صرف صبحانه حوالی ساعت 10 راهی میدان دام شدم.

میدان دام (Dam Square)

تقریبا ساعت 11 به این میدان رسیدم. یک بنای تاریخی و شگفت انگیز. از مردم آن اطراف شنیدم که این میدان در قرن 13 ام همزمان با اینکه مردم در حاشیه رودخانه ها خانه های خود را بنا می کردند ساخته شده بود.مردم در آن زمان تصمیم گرفته بودند محلی خاص را برای شهرشان بسازند که حاصل آن میدان زیبای دام بود که در سال های بعد مکان های مهم دیگری مثل کاخ سلطنتی آمستردام در اطراف آن ساخته شد. مشاهده مردم مختلف دنیا با لباس، فرهنگ و زبان های  گوناگون، از دیگر ویژگی های بازدید از این مکان دیدنی است.

سفری به یاد ماندنی به آمستردام دکتر علی باغانی

موزه ملی آمستردام (Rijksmuseum)

این موزه نمایی است از تاریخ هلند و معماری آن به طرز باورنکردنی ای زیباست. نمای بیرونی این موزه به طرز شگفت انگیزی تاریخی و حماسی می باشد. معماری این موزه به عهده پیر کاپیرز (Pierre Cuypers) بوده و در سال 1885 بازگشایی شده است. سقف این موزه پوشیده از پنجره های شیشه ای و زیبایی است که می توان از داخل آنها آسمان آبی و بی نظیر آمستردام را مشاهده کرد. این تنهای موزه ای است که در آن مسیر های مخصوص عبور دوچرخه تعبیه شده و گردشگران میتوانند با دوچرخه از آن بازدید کنند.
حوالی شب بود پس از صرف شام به هتل برگشتم و خودم را برای فردا آماده کردم و 2 روز بعد را به قرار و ملاقات های  کاری و ارائه کنفرانس گذراندم.

با وجود کوتاهی زمان این سفر، بازدید از تمام این مکان های دیدنی و بی نظیر خاطره ای شگفت انگیز را برایم رقم زد.

سفرنامه آمستردام علی باغانی

آمستردام با وجود اینکه شهری فوق العاده و زیبا به شمار میرود اما بازدید از این شهر مستلزم  وجود علاقه ی شخصی  به هنر یا تاریخ دیگر کشورها می باشد و بی شک برای افرادی مثل من که ذائقه ای جستجوگر و علاقه ای شایان به بررسی هنر و تاریخ ملل مختلف دارند، هلند یک مقصد فراموش نشدنی محسوب میشود.

خلاصه که

آمستردام قطعا یکی از بهترین مکان های دیدنی در دنیاست. اگرکه فرصت کافی در اختیار دارید و میتوانید به راحتی به حوزه شینگن سفر کنید، حتما هلند را در لیست اولویت های خود قرار دهید. سفری بی نظیر توام با تاریخ و فرهنگ غنی و طبیعتی زیبا و شگفت انگیز با مردمانی خون گرم و صمیمی که رفتارشان با توریست ها بسیار محترمانه و مهربان است. همچنین مکان های دیدنی فوق العاده و بی نظیر که بهترینش از نظر من موزه ون گوگ در راس تمام آنها قرار دارد. امیدوارم فرصت سفر به این کشور زیبا و لذت بردن از تمام جاذبه های رویایی و بی بدیل آنرا بدست آورید.

اگر قصد بازدید، مهاجرت، تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری در این کشور را دارید، با موسسه حقوقی بین المللی دادپیشگان تحت نظارت دکتر علی باغانی وکیل پایه یک دادگستری تماس حاصل فرمایید.

مشاورین ما با ارائه کامل ترین و بروز ترین اطلاعات و توضیحات، شما را در جهت تحقق اهداف تان یاری خواهند کرد.

جهت دیدن گالری تصاویر دکتر علی باغانی، روی این متن کلیک کنید.